fbpx

5 tipuri de faina ideale pentru dieta keto sau dieta slaba in carbohidrati

Last Updated: 18.07.24

 

Cand doresti sa incepi o dieta keto sau slaba in carbohidrati, este important sa stii cu ce poti inlocui anumite alimente de baza, pentru a obtine nutrientii necesari si a te simti bine si plin/a de energie, dar si pentru a te bucura de mesele zilnice. Iata cateva optiuni cu care iti poti inlocui faina de grau cea de toate zilele.  

Unul din principalele ingrediente pe care le vei schimba cand pornesti la drum cu o dieta restrictiva in ce priveste carbohidratii sunt fainurile. Chiar daca nu ai folosit aluaturi facute in casa pana acum, tot ai consumat paine si alte produse care se folosesc de ele, asa ca este cu atat mai important sa stii care este continutul lor caloric si care sunt procentajele macronutrientilor componenti. Iar cand iti plac dulciurile si produsele de panificatie, nu e necesar sa renunti la ele de tot si sa consumi doar alimente fade si fara gust, acestea trebuind doar sa fie adaptate noului stil de viata. 

Cand faci o schimbare in dieta, e important sa stii ca fainurile alternative nu se comporta exact precum cea de grau, asa ca modul in care se folosesc poate fi diferit. Cel mai simplu mod de a le incorpora este sa incerci retete special concepute cu astfel de ingrediente. Iata cateva informatii pertinente. 

 

Faina de cocos

Este o alegere populara datorita continutului bogat in grasimi sanatoase, fibre si proteine. Totodata, nu are un numar ridicat de carbohidrati si calorii, asa ca poti ajunge mai usor la satietate si la indeplinirea macrourilor de peste zi (daca iti contorizezi caloriile si macronutrientii). 

 

 

Pachetul se pastreaza in camara, la un loc uscat si racoros, iar dupa deschidere se va mentine la racoare sau chiar in frigider. 28 de grame de faina de cocos (un sfert de ceasca) va avea 124 de kilocalorii, dintre acestea 6 grame fiind carbohidrati, iar 10.5 grame fibre ce ajuta la digestie, nelipsind 4.2 grame de grasimi si 4.9 grame de proteine. La nivel micronutritional merita mentionate seleniul, fierul, manganul si calciul. 

Cea mai importanta diferenta intre cea de cocos si cea de grau este ca prima are nevoie de mai multa umezeala la coacere si retine mai multa apa. De aceea, pentru mentinerea aluatului moale si pufos, se recomanda adaugarea mai multor oua sau a untului, spre exemplu. Gustul este usor dulceag, cu note subtile de cocos, asa ca se va preta dulciurilor si prajiturilor, in general, ratia de inlocuire a fainii de cocos cu cea de grau fiind de ¼ la unu, adica un sfert de ceasca de faina de cocos se foloseste in locul uneia intregi de grau. 

 

Faina de in

Se obtine din macinarea semintelor de in, putand fi facuta si manual, daca ai la dispozitie o rasnita. E un produs caruia nu ii lipsesc fibrele, fiind si bogat in grasimi. Patru linguri de faina de in sau echivalentul a 28 de grame au 150 kilocalorii, dintre acestea 7.6 grame fiind fibre, 12 grame fiind grasimi si 5.2 grame proteine, doar 0.4 grame fiind carbohidrati. Nu ii lipsesc fierul, calciul, zincul si magneziul de ajutor in echilibrarea apetitului si a zaharurilor din sange, complexul vitaminic B si acizii Omega 3. 

Pentru ca se poate strica usor, este indicat sa o pastrezi intr-un loc foarte racoros, sau chiar in frigider, chiar si inainte de a deschide punga. Poate inlocui in intregime faina de grau sau se poate gasi in amestecuri low-carb pentru panificatie si patiserie, gustul fiind adecvat si turtelor, painii sau altor retete gustoase. Si, pe langa faptul ca inlocuieste faina clasica, poate fi un suplinitor pentru oua, daca exista astfel de alergii sau sensibilitati. 

 

Macinatura de seminte de floarea-soarelui sau dovleac

Pentru persoanele alergice la gluten sau nuci ori cocos, aceasta poate fi o optiune relativ accesibila, ce se prepara si acasa, din seminte macinate. Iti poate fi cu atat mai util sa realizezi un macinis acasa cu cat nu vei gasi des in comert asa ceva. 

Poate fi depozitata in locuri racoroase si intunecate cand nu e folosita si se tine la frigider pentru pana la 4 luni. Poate inlocui faina de migdale in proportie de 1 la 1, facand parte din amestecuri pentru aluaturi de prajituri. 

 

Faina mix de fibre

Se gaseste in comert, fiind un amestec intre macinaturi de konjac, psyllium si celuloza, la nivel nutritional fiind compus exclusiv din fibre nedigerabile, care vor ajuta la mentinerea unei digestii echilibrate si rapide. Deoarece nu contine carbohidrati, se va preta unei diete de acest fel. 

 

In general, nu compune de una singura aluatul, fiind amestecata cu alta faina precum cea de cocos sau migdale. Va absorbi cantitati mai mari de lichide decat alte variante, avand nevoie de ajustari in ce priveste retetele. Se pastreaza, de regula, intr-un loc uscat si racoros, folosindu-se cu precadere in aluaturi pentru paine si produse de panificatie. 

 

Faina de migdale

Este, probabil, una din cele mai populare fainuri care inlocuiesc produsele clasice, din grau. Se face prin macinarea fina a migdalelor si producerea unui praf fin si bogat in nutrienti. In comparatie cu orice alta nuca, aceasta are cea mai mare cantitate de calciu, fiind si bogata in vitamine si minerale, de unde nu lipsesc magneziul, fierul, potasiul, cuprul, manganul, vitamina E si grasimile monosaturate. 

In cazul aluaturilor si patiseriei ofera o textura pufoasa si usoara, fara o aroma puternica de nuci, care sa distraga de la celelalte ingrediente. In ce priveste continutul caloric, iti vom spune ca 28 de grame de faina de migdale reprezinta echivalentul a 160 kilocalorii, dintre care 14 grame sunt lipide, 6 grame proteine, 3 grame fibre si 3 grame de carbohidrati. 

In general, pachetul de faina se tine la un loc uscat si racoros, dupa deschidere mentinandu-se in camara sau intr-un loc lipsit de umiditate ori chiar in frigider. Poate inlocui faina de grau in proportie de 1 la 1, fiind de preferat sa adaugi in amestecuri si putina faina de cocos, pentru ca rezultatul sa nu fie prea umed. Poti face tortilla, clatite, prajituri, tarte, paine sau chiar sosuri, daca doresti. 

 

 

VINO PE INSTAGRAM!

Salut! Sunt loana si te astept cu drag pe Instagramul meu, unde promit sa iti arat totul despre cele mai gustoase bunatati pe care le gatesc.

CLICK AICI

Lasă un comentariu

2 Comentarii
MARIA

February 9, 2022 at 3:17 pm

MULTUMESC PT ACEST SFAT BUN

Raspunde
4
Ioana Ioana

February 10, 2022 at 10:28 am

Cu mare drag! Mă bucur tare mult că este de folos!

Raspunde
4