fbpx

Cum mananci corect dupa 25 de ani

Last Updated: 25.06.22

 

Hello again!

 

Astazi vorbim despre:

  • metabolism si cum te poate ajuta sa lupti mai usor cu kilogramele nedorite.
  • mancaruri pe care e bine sa le incluzi intr-o cura de slabire.
  • cum sa scapi de senzatia permanenta de oboseala.

 

Somon cu sos de afine, Budinca de chia cu lapte auriu si un ceai energizant cu ghimbir si scortisoara

Iata o reteta simpla, care combina delicios textura frageda a somonului cu aroma dulce-acrisoara a sosului de afine. La prima vedere ai spune ca e un preparat obisnuit, insa somonul bogat in proteine si seleniu prietenos cu tiroida si afinele care completeaza cu zinc, fier, vitamine si antioxidanti, reprezinta un ajutor nepretuit pentru metabolism. Incearc-o! E foarte usor de pregatit!

Daca iti place chia, iti propun o combinatie exotica, cu arome intense si placute de ghimbir, scortisoara si turmeric, potrivita ca mic dejun sau gustare. Amesteci toate ingredientele, lasi la frigider minim 1 ora si e gata. Vezi reteta detaliata aici.

O alta modalitate in care poti folosi condimentele este intr-un ceai sanatos si energizant. De data aceasta iti recomand o combinatie de ghimbir cu scortisoara, lamaie si otet din cidru de mere, pe care o poti prepara dupa indicatiile de aici.

Ai observat ca o data cu trecerea anilor, parca mananci la fel, dar te ingrasi mai mult? Pentru mine varsta de 30 de ani a adus o revelatie de genul “hmmm”. Nici tragica, dar nici incantatoare, cu 5-6kg care au venit cate putin si au refuzat sa mai plece. Si pentru ca imi place sa gatesc si sa mananc, dar si sa fiu sprintena prin bucatarie, am facut ce fac de obicei: am cautat raspunsuri si solutii.

Iar unul dintre raspunsuri a fost in acest caz metabolismul, sau procesul prin care transformam mancarea si bautura in energie pentru orice, de la respiratie si pana la alergatul la maraton. Vestea proasta este ca acest proces incetineste o data cu inaintarea in varsta pentru ca:

  • pierdem din muschi si suntem mai putin activi dupa 30 ani
  • nivelul de estrogen si progesteron scade dupa 40 de ani si aduce o alta incetinire a metabolismului
  • iar menopauza mai pune si ea o frana buna pe la 50 – 60ani.

Vestea buna e ca nu suntem lipsiti de mijloace pentru a contracara aceste efecte. Ce putem face pentru a ne bucura de mancaruri gustoase in continuare?

 

Avem nevoie de cardio, dar e necesar si sa ne dezvoltam musculatura …

Sportul ne ajuta sa consumam energie in 2 moduri: activ, cand ne miscam efectiv, indiferent ce exercitii alegem, dar si pasiv, pentru ca masa musculara consuma energie, chiar si in repaus sau in activitatile zilnice. Deci, o varianta buna pentru a creste consumul zilnic de calorii este sa incepem sa facem sport si sa punem ceva mai multi muschi pe noi, ramanand insa in continuare feminine si delicate 🙂

… iar statul pe loc nu te ajuta deloc

In general, persoanele care sunt mereu in miscare au un metabolism mai bun decat cele sedentare. Chiar si micile treburi gospodaresti conteaza in acest caz. Sa evitam deci perioadele lungi petrecute pe scaun sau in pat, in afara orelor de somn.

Sa iubim proteinele …

Proteinele ajuta in 2 moduri:

  • sprijina cresterea masei musculare, care consuma energie.
  • consuma direct energie cand sunt digerate, accelerand metabolismul cu pana la 15 – 30%, fata de 5 – 10% in cazul carbohidratilor si 0 – 3% pentru grasimi.

 … si condimentele, pentru gust si silueta 

Daca starea de sanatate a aparatului digestiv iti permite, mizeaza pe capsaicina, compusul care da iuteala din chilli. Alte condimente eficiente la care putem apela sunt: ghimbirul, scortisoara, piperul negru, ceapa, boabele de mustar.

 

Bucura-te de cafeaua de dimineata sau/si de ceaiul verde ….

Unele studii arata ca ceaiul verde poate accelera metabolismul cu pana la 10%, iar cafeaua cu pana la 11%, deci e bine sa le avem in vedere. Nu exagera totusi, si consuma cafeaua cu lapte, iar ceaiul verde cu putina zeama de lamaie, pentru a evita pierderile de calciu si respectiv, de fier.

… dar nu uita nici de apa simpla

Apa poate creste metabolismul cu pana la 24 – 30% insa consumata rece, nu calda, pentru ca fenomenul are loc in timp ce corpul consuma energie pentru a o incalzi.

 

Sa tinem tiroida in puf …

Consuma alimente bogate in fier, zinc si seleniu (fructe de mare, legume, nuci, seminte, carne), care sustin functionarea echilibrata a tiroidei, glanda implicata direct in reglarea metabolismului.

… si sa incercam putin otet de mere

E bine sa stii ca si otetul din cidru de mere se numara printre ingredientele apreciate pentru stimularea metabolismului, cu precizarea ca e bine sa consumi cel mult de 30ml pe zi. Tot pe aceasta lista mai intra si uleiul de cocos.

Solutii exista deci, iar pentru inceput poti testa retetele de mai sus, gandite special pentru a-ti oferi multe proteine, surse sanatoase de minerale si vitamine si condimente motivante pentru metabolism. Bonus: sunt delicioase si usor de preparat!

  • Citeste aici despre metabolismul bazal si afla cum si cate calorii consumi, chiar si cand stai pe loc.
  • Daca ai incercat diverse diete si dupa ce le-ai intrerupt ai pus kilogramele la loc, afla din acest clip cauzele regresului si o alternativa bazata pe propriul tau metabolism.
  • Esti mereu obosita si te simti des lipsita de energie, desi faci sport, dormi relativ bine si mananci la timp? Iata cateva solutii practice pentru a intoarce totul in favoarea ta.

  • Kaufland a redus amprenta de carbon cu 3.000 de tone în 2020
  • In fiecare zi, speranta de viata din Romania creste cu peste 5 ore. Cum te-ar putea afecta asta la pensie
  • Nestle lanseaza in premiera in Romania VeggiePortia – o metoda nutritionala care presupune consumul mai multor vegetale

 

 

VINO PE INSTAGRAM!

Salut! Sunt loana si te astept cu drag pe Instagramul meu, unde promit sa iti arat totul despre cele mai gustoase bunatati pe care le gatesc.

CLICK AICI

Lasă un comentariu

0 Comentarii