fbpx

#39 Sănătate în salate

Last Updated: 12.08.22

5 motive pentru care iubim salatele, mic dejun, prânz/cină și un desert fain, salata modificată genetic – prieten sau dușman

 

Hello again!

M-am gândit că ar fi util să vă trimit în fiecare număr o rețetă de mic dejun, una pentru prânz/cină și un desert fain. Pentru astăzi am ales:

 

Pate de casă, Salată cu fasole roșie, Cremșnit delicios

Pentru micul dejun îți propun pate de casă, sănătos, hrănitor, foarte bun întins pe pâine prăjită, dar și pe lipie sau tortilla, cu felii subțiri de murături sau legumele tale preferate. Îl prepari într-o seară și ai pentru mai multe dimineți.

La prânz sau cină îți propun o salată consistentă și gustoasă cu fasole roșie, năut și castraveți, cu un dressing simplu, dar foarte aromat.

Cremșnitul este un desert finuț și ușor, pe care îl prepari rapid din foietaj, cu o cremă superbă de vanilie, foarte simplu de făcut.

Gătește cu zâmbetul pe buze

Am crescut cu salată orientală, salată de vinete și salată de boeuf, pe care le mâncam ca fel principal, și cu sălățica simplă, cu roșii, ceapă și castraveți, așezată frumos lângă fripturi, ouă ochiuri și mâncărici.

Între timp am descoperit o lume întreagă între cele două extreme și m-am îndrăgostit de salate, nu pentru cât de bune și de generoase sunt, ci pentru cum mă fac să mă simt: cu o multitudine de oportunități culinare în față, în fiecare zi.

Anul acesta mi-am propus să gătesc și să mănânc mai sănătos și mai echilibrat, iar pe salate mă voi baza destul de mult din 5 motive:

  • Sunt cea mai simplă variantă în care pot include legume multe și variate în alimentație
  • Sunt relativ ușor de pregătit, cu câteva trucuri de bază
  • Poți face o multitudine de combinații delicioase
  • Rețetele se adaptează ușor la resursele de sezon
  • Cu un dressing gândit bine, poți transforma oricând o combinație de salată, în sandwich sau tortilla, pentru un pachețel de luat la drum sau la serviciu

Am descoperit în timp că o salată delicioasă nu este același lucru cu o salată consistentă. Ador spanacul, frunzele de cicoare, rucola, roșiile de grădină cu gust de bucătăria bunicii, castraveții crocanți, ardeii kapia aromați dar, nu simt că o salată îmi va ține de foame până când nu văd: fasole, năut, linte, quinoa, orez, cartof clasic sau dulce, brânză, tofu, ou fiert, broccoli, conopidă etc. Cu alte cuvinte, ingrediente consistente, cu o cantitate suficientă de carbohidrați și proteine.

Spuneam că salatele sunt ușor de făcut? Ei bine, depinde. De salată și de timpul tău. Pentru următoarele luni eu am trecut pe hârtie 3 trucuri care mă vor ajuta să gătesc salatele pe care mi le doresc în timpul săptămânii, oricât de ocupată aș fi:

  • Pregătiri de weekend – Boabele (fasole, mazăre, linte etc.) le fierb în weekend și rădăcinoasele (cartof, morcov, pastârnac, cartof dulce etc.) le pun la cuptor tot atunci. Țin câteva zile bune în frigider, la caserolă.
  • Dressingul săptămânii – This is new. Până acum am mers pe ideea fiecare salată cu dressingul ei, dar cred că merită să testez și varianta unui singur dressing, pregătit în cantitate mai mare, pentru mai multe salate. Am găsit aici o listă interesantă cu idei pe care vreau să le testez.
  • Pregătește salata de mic dejun cu o seară înainte – Tot descoperire nouă. Salatele țin bine în borcan, pregătite chiar și cu mai mult de o zi înainte, dacă nu adaugi dressingul și lași pe mai târziu ingredientele care se înmoaie repede (de exemplu, frunzele de salată).

Fără resturi

Ți-au rămas legume în frigider și nu știi ce să faci cu ele? Când sunt prea deshidratate pentru o salată, le poți folosi pentru a prepara stoc de legume.

Utile de la experți

  • Dressingurile cu iaurt sunt cremoase, sănătoase și ușor de preparat. Vezi aici câteva rețete faine.
  • Îmi plac la nebunie rețetele lui Jamie Oliver, iar aici dezvăluie niște trucuri foarte utile pentru salate gustoase.
  • Cumpăr legume și verdețuri o dată pe săptămână, deci e important să se păstreze bine la frigider. De aici am prins câteva trucuri foarte utile de depozitare.

Filme bune, cărți faine

“Mănâncă și bea din toată inima”

 

Am ajuns la pagina 35 din cartea “Zen – Arta de a trăi simplu” și spune așa: “Nu neglija mesele. Când mănânci, concentrează-te asupra mâncării.” E destul de greu să nu discuți problemele de serviciu la masă și să nu urmărești știrile la TV, dar cam aceasta este lecția zilei.

Sunt la ultimul volum din Fundația lui Asimov, ceea ce mă întristează puțin pentru că mi-au plăcut mult. Nu m-am putut abține însă să nu citesc deja câteva pagini din “Femeia în fața oglinzii”. Atât vă pot spune deocamdată: este o carte scrisă superb, m-a prins de la prima pagină.

Tot la începuturi trec și serialul Cei rămași (The Leftovers – HBO Go), pe care am început să-l urmăresc zilele acestea.

Faine tare, și zic că merită urmărite, sunt interviurile lui Chase Javier cu artiști, lideri, antreprenori din seria 30 Days of Genius. Ieri am ascultat-o pe Gretchen Rubin cât am făcut tura de dimineață pe bicicletă. Idei profunde despre fericire și modurile diferite în care ne abordăm visurile.

Noutăți din lumea culinară

  • Dintre știrile pe care le-am citit în ultimele zile mi-a plăcut: Ce fac japonezii în fiecare dimineață la 6:30 pentru a trăi mai mult și mai bine
  • M-a intrigat faptul că Aditivul alimentar 17 va fi interzis începând din această vară. Voi știați că dioxidul de titan se folosește în alimentație?
  • Nu prea știu ce să cred despre asta: Salata verde încărcată nutrițional dezvoltată cu tehnologia de editare a genelor CRISPR/Cas. Încă sunt convinsă că natura știe mai bine decât noi ce e de făcut, dar merită să fim cu toții la curent cu astfel de noutăți.

Cam atât pentru săptămâna aceasta! Salate gustoase, dimineți pline de energie și spor în toate!

Cu drag,

Ioana

 

 

VINO PE INSTAGRAM!

Salut! Sunt loana si te astept cu drag pe Instagramul meu, unde promit sa iti arat totul despre cele mai gustoase bunatati pe care le gatesc.

CLICK AICI

Lasă un comentariu

0 Comentarii