fbpx

Top 7 sucuri pentru a-ti intari imunitatea

Last Updated: 02.10.22

 

O data cu sezonul rece incep sa isi faca prezenta si primele simptome de gripa si raceala. Nu le lasa sa iti strice bucuria si foloseste cele mai bune sucuri naturale de fructe si legume pentru a imbunatati sistemul de aparare al organismului. Iata cum le poti pregati acasa.

 

Un regim alimentar bogat in fructe si legume protejeaza organismul impotriva afectiunilor cardio-vasculare si a infectiilor, imbunatatind capacitatea corpului de a se apara. Printre nutrientii recunoscuti pentru stimularea sistemului imunitar se numara carotenoizii, flavonoizii si vitamin C, prezente in morcovi, pepeni, rosii, caise, ardei, telina, patrunjel, portocale, lamai etc. Este deci usor de inteles aportul benefic pe care il aduc sucurile naturale incluse in dieta. 

Iata cateva combinatii delicioase, proaspete si usor de preparat care te pot ajuta sa iti mentii sanatatea in mod natural.

 

Portocale, mar si morcov

Portocalele contin potasiu, fibre si vitamina C, substante care mentin inima sanatoasa si regleaza tensiunea arteriala. Morcovul este bogat in beta-caroten, un antioxidant puternic, vitaminele A, B6, B1, magneziu si acid folic, protejand ochii, pielea si sistemul nervos, iar sucul de mere este antiseptic, depurativ si detoxifiant hepatic.

Combinand cele trei ingrediente obtii un gust placut si aromat si un amestec care iti ofera un boost de energie pentru intreaga zi si iti alimenteaza corpul cu nutrienti esentiali. Pentru a obtine 500ml de suc ai nevoie de 2 mere de marime medie, 2 morcovi mari, 1 portocala si, optional, poti adauga si o bucata de ghimbir, cam de 1cm lungime. Ghimbirul pune sangele in miscare, este tonic cardiac si stimuleaza metabolismul, fiind ideal daca esti la cura de slabire.

Pentru ca stoarcerea sa nu dureze prea mult, taie fructele in bucati mici, apoi adauga-le in robotul de bucatarie. Daca ti se pare prea concentrat, mai poti completa cu putina apa.

Rodie, portocale rosii si mineole

Bogata in aminoacizi, vitamine (A, B1, B2, B6, B12, C, E si P), minerale (calciu, fier, potasiu, magneziu, siliciu, mangan) si fibre, rodia te ajuta sa iti mentii corpul sanatos si puternic in anotimpul rece. Mineolele sunt un adaos aromat, la fel de eficient, plin de vitamine, minerale si antioxidanti. In plus, contin o cantitate mai mare de apa decat portocalele sau clementinele, deci daca trebui sa prepari suc pentru mai multe persoane sunt o idee nemaipomenita. Portocalele rosii adauga o aroma exotica si antioxidanti pretiosi care iti protejeaza corpul de boli.

Pentru suc iti recomandam sa amesteci zeama de la 3 portocale rosii, 2 mineole si o rodie. Trece pe rand prin storcator fructele, lasand rodia la urma, si amesteca apoi sucurile obtinute.

 

Lamaie, portocale si ghimbir

Ghimbirul este una dintre cele mai bune resurse naturale la care poti apela in anotimpul rece. Pe langa reglarea colesterolului si stimularea metabolismului, te ajuta si sa scapi de sindromul picioarelor reci, imbunatatind circulatia. Are efect antiinflamator si poate inlocui cu succes cafeaua, atunci cand te simti obosit.

Trece o bucata de ghimbir prin razatoare, apoi 2 lamai si 4 portocale prin storcator si amesteca totul intr-o carafa din sticla. Evita recipientele din plastic ca solutie de pastrare sau servire a sucurilor naturale, nu sunt cele mai sanatoase.

 

Sfecla de rosie, goji, mar si fructe de padure

Pentru cei care doresc sa acorde o atentie deosebita ficatului in preajma sarbatorilor, avand grija in acelasi timp sa intareasca sistemul de aparare al organismului, recomandam o combinatie proaspata si aromata pe baza de sfecla.

Ai nevoie de o sfecla de dimensiuni medii, curatata de coaja si taiata in bucati mici, o lingura de fructe de goji, jumatate dintr-un mar mare sau un mar intreg mai mic taiat bucati si o rodie. Pune totul in blender si paseaza pana cand obtii o compozitie fina si spumoasa. Adauga cata apa doresti pentru consistenta pe care o preferi.

 

Lamaie, miere si piper cayenne

Piperul cayenne te ajuta sa previi migrenele, te protejeaza impotriva infectiilor fungice, contribuie la detoxifierea corpului si se numara printre cele mai bune remedii impotriva gripei si racelii, stimuland fluidizarea si eliminarea mucusului din caile respiratorii.

Mierea iti asigura un pachet complet de substante cu rol antibiotic, antiseptic si antibacterian, iar lamaia imbunatateste digestia, ajuta la reducerea febrei si contribuie la mentinerea sanatatii sistemului circulator.

Pentru a obtine acest amestec ai nevoie de jumatate de lingurita de piper cayenne, o lingurita de miere si patru linguri de suc de lamaie, la care se adauga apa pana la umplerea paharului. Este una dintre retetele simple, pentru care nu ai nevoie de cel mai bun storcator de citrice, ci doar de un model cu zona de stoarcere suficient de ingusta pentru a permite folosirea si de lamai mai mici.

Morcov, sfecla, ghimbir si turmeric

Turmericul sau sofranul indian este un condiment comercializat la noi in special sub forma de pudra, dar il poti gasi si ca radacina. Are gust putin amarui, usor piperat si este foarte aromat, fiind folosit cel mai adesea in retetele orientale. Se numara printre ingredientele pe care este bine sa le adaugi in mancare sau la combini in fresh-uri de fructe, daca vrei sa protejezi organismul impotriva racelii, sa reduci raspunsul inflamator sau sa iti imbunatatesti memoria. Este la fel de util pentru reducerea durerilor reumatice si fluidizarea circulatiei sanguine.

Pentru acest suc ai nevoie de aproximativ 10g de turmeric si 10g de ghimbir, de preferat sub forma de radacina, o portocala, o sfecla, 3 morcovi de marime medie si jumatate de lamaie.

Curata ingredientele si taie-le bucati mici, apoi pune-le la blender, paseaza si adauga apa pentru a obtine textura dorita.

 

Grapefruit si catina

Mai bogata in vitamina C decat citricele, cu un aport substantial de B-uri, carotenoide, calciu, magneziu, fosfor, potasiu si alti nutrienti folositori, catina intra in categoria alimentelor minune care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta, mai ales in anotimpul rece.

Pentru un suc gustos pe care il poti servi oricand iti recomandam sa combini un grapefruit cu 200g de catina si jumatate de lamaie, in storcatorul de fructe. La sucul obtinut adauga o lingurita de miere de albine.

 

VINO PE INSTAGRAM!

Salut! Sunt loana si te astept cu drag pe Instagramul meu, unde promit sa iti arat totul despre cele mai gustoase bunatati pe care le gatesc.

CLICK AICI

Lasă un comentariu

0 Comentarii